איך מזנקים לתוך עולם הוראת היוגה
כמו כל התחלה חדשה, גם ההחלטה להתחיל ללמד יוגה אינה פשוטה. בין אם אנחנו מורים צעירים שעושים את הצעד הראשון ובין אם מורים ותיקים שעומדים לפגוש כיתה חדשה או אפילו מורים מנוסים שחזרו ללמד יוגה אחרי פסק זמן, כל מפגש חדש ושונה עם תלמידים מעורר את מערכת העצבים שלנו - לטוב ולרע. אז כיצד נוכל לרתום את "הפרפרים בבטן" ואת הרעד בברכיים כדי להשיב או לקבל את הביטחון ללמד יוגה?
ליצור תקנון
בתקנון אנחנו משרטטים מהם גבולות הגזרה שלנו: על מה חשוב לנו לעמוד והיכן אנחנו משאירים פתח לגמישות. לדוגמה: האם אנחנו מלמדים רק באזור מסוים? האם נעניק שיעור ניסיון חינם? האם נגבה דמי ביטול בהתראה של X זמן? גם כשיש תקנון, זה לא אומר שלא נתגמש במקרים מסוימים (ככלות הכול מורה ליוגה צריך לגלות גמישות גם בראש ולא רק בגוף...), אבל התקנון כן מאפשר לנו לעמוד מאחורי 'האני מאמין' שלנו, וכשאני מגדיר.ה את גבולות הגזרה שלי, זה יוצר בסיס נכון של כבוד הדדי שממנו נוח וקל יותר לנהל את הקשר עם התלמידים והתלמידות שלנו.
לדאוג לפוליסת ביטוח מתאימה
לשלם דמי ביטוח באופן קבוע זה אומר שאנחנו מוכנים לקחת את האחריות על הידע שלנו ועל היכולות שלנו ולהעביר אותו הלאה לאחרים. מעבר להשלכות החוקיות והפיננסיות שעלולות להיות להוראה ללא ביטוח, אנחנו מאמינים שמורה ללא ביטוח זה כמו "מורה" ללא תעודת הוראה. אפשר להיעזר בארגון מורי היוגה או להתייעץ בקבוצות מורים ברשתות החברתיות כדי לדעת לאיזו חברת ביטוח לפנות כדי לקבל פוליסה מתאימה.
למצוא את החלל הנכון
בין אם החלטתם לשכור מקום ובין אם החלטתם ללמד בבית, בחרו מקום שיכול להכיל את מספר התלמידים שלכם (+אופציה קטנה להתרחבות?), נגיש מבחינת תחבורה ציבורית וסמוך לחניה. דאגו שיהיה נקי, מזמין ונעים, והצטיידו באבזור בסיסי.
לבנות מערך שיעור
כאן המקום להיזכר ולקבל השראה ממורה שאתם מעריכים להתאים את השיעור לקהל היעד שלכם. כתבו תכנית לימודים, את האסנות שבהן תרצו להתמקד ובדקו שהמערך שבניתם אינו חורג ממסגרת הזמן (60-90 דקות).
שיווק ופרסום הן שתי מלים חשובות
איך אתם רוצים לבשר לעולם שהתחלתם ללמד יוגה? מפה לאוזן דרך חברים? בחלוקת פליירים בתיבות הדואר בשכונה? בהקמת אתר או דף עסקי? בפרסום ברשתות החברתיות? בסרטונים בטיקטוק? מצאו את הדרך שנוחה וקלה לכם לתחזוקה באופן שוטף אבל אל תפחדו ללמוד אפיקי פרסום חדשים ולהיעזר בחברים בעלי ידע כי שם נמצאים הקהלים החדשים. אל תחכו שהתלמידים יעלו אליכם לרגל ואל תפחדו לשווק את עצמכם, כפי שאתם 🙂
אל תפסיקו ללמוד
הקפידו על תרגול אישי, לכו גם אתם למורים אחרים ליוגה, צאו לקורסים והכשרות בתחומים שמדברים אליכם, חפשו ריטריטים מעניינים, צרו לכם סגנון אישי וגם הקפידו להעשיר ולעדכן אותו.
זכרו שלהיות מורה ליוגה זה לא רק ללמד יוגה. זה להיות המזכירה האישית של עצמכם, הפרסומאית, פקיד הקבלה החינני, אחראי מחלקת הגבייה והכספים, איש מכירות ולפעמים גם קצת פסיכולוג. העסק שלכם הוא יוגה, אבל כמו ביוגה, גם לו יש זרועות רבות – Find your 8 limbs of yoga!
בהצלחה רבה לכל המורות.ים
מצוות יוגה סטור